Directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Narcis Neaga, a avut, miercuri, o întâlnire, la Târgu Jiu, cu reprezentanții firmelor care sunt implicate în modernizarea porțiunii respective de drum, întrebându-i, cu această ocazie, de ce își bat joc de transportatorii români și de ce au mai solicitat închiderea circulației dacă nu respectă graficele de lucru, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Șeful CNADNR a precizat, cu această ocazie, că, marți a fost de unul singur în vizită pe șantierele în care, teoretic, ar trebui să se lucreze la modernizarea unor drumuri din județul Gorj, cele constatate pe teren nefiindu-le deloc favorabile constructorilor, care și așa înregistrează întârzieri mari în executarea lucrărilor.
„Până la Lainici, de la Petroșani, aș vrea să vă spun că atmosfera era de parcă era Adormirea Maicii Domnului pe șantier. Am întâlnit o echipă de cinci muncitori care puneau plase, o altă echipă care punea plase, se lucra la două podețe cu câte patru muncitori la fiecare podeț. Să știți că i-am filmat și pot demonstra asta. Din cei patru doi lucrau și doi stăteau prin tufișuri. Aș dori să îmi explicați pentru ce ați cerut întreruperea traficului și pentru ce există această bătaie de joc la adresa transportatorilor din România?” i-a întrebat Neaga pe reprezentanții constructorilor.
Unul dintre constructorii prezenți la întâlnire a încercat să-i explice șefului CNADNR că „de mâine” se va lucra într-un ritm mai bun, Narcis Neaga menționând că nu acceptă „de mâine”, el fiind interesat de ce nu s-a lucrat „până acum”.
„Contractual am să vă penalizez, explicațiile sunt de neacceptat. Suntem în luna mai și nu ați făcut nicio lucrare la drum. Nu ați început până acum nicio lucrare la drum. Vă rog să explicați de ce, nu ce faceți de mâine, ci de ce nu ați făcut până acum?”, a spus Neaga către Antonio Seve, reprezentant al firmei spaniole Copisa Constructore Pirenaica.
Conform cifrelor vehiculate în timpul discuțiilor, pe tronsonul respectiv de drum constructorii au realizat doar 13,5% din proiect, deși până acum ar fi trebuit să ajungă la 87% din lucrările pe care ar trebui să le finalizeze spre sfârșitul anului.
Un alt tronson vizitat de Neaga a fost cel dintre Rovinari și Bumbești Jiu, unde lucrările au început în 2006, anul trecut CNADNR contractând o altă firmă pentru a continua proiectul după ce, până atunci, o firmă din Ungaria realizase doar 4% din proiect. În prezent, pe șantierul respectiv lucrările au fost realizate în proporție de 17%, față de 41% cât ar fi trebuit să fie atins dacă s-ar fi lucrat conform contractului semnat de constructori cu CNADNR.
Neaga le-a transmis constructorilor prezenți la întâlnire că va mai vizita șantierele respective de mai multe ori în perioada următoare, fără să își anunțe vizitele, dorința sa fiind aceea de respectare a graficelor lucrărilor programate. Șeful CNADNR a menționat că nu dorește o prelungire a termenelor de execuție a lucrărilor întrucât transportatorii înregistrează pierderi în această perioadă, fiind nevoiți să ocolească zona și să parcurgă distanțe mult mai mari.
Circulația prin Defileul Jiului, pe tronsonul Petroșani – Bumbești Jiu, este închisă în fiecare zi lucrătoare de dimineața de la ora 8.00 până seara la ora 20.00, o pauză de două ore, între 12.00 și 14.00, fiind luată de muncitori pentru ca în acest interval șoferii care așteaptă la intrările în Defileu să își poată continua traseul.